جنگ نرم، فیلم و سریال

 

فیلم و سریال

تولد یک سرگرمی جدید

زمانی که آگوست و لوئی لومیر فرانسوی در آخرین سالهای قرن نوزدهم، دستگاه سینماتوگرافشان را ساختند قطعا هیچ کس نمی توانست حدس بزند که این دستگاه قابل حمل سرگرم کننده، چند دهه بعد به ابزاری برای تاثیرگذاری بر ذهن و اراده انسانها و اعمال قدرت نرم تبدیل شود.

حتی تا چند دهه بعد هم قابلیت این وسیله جدید از ساختن تصاویر متحرک یک دقیقه ای سرگرم کننده و خنده آوری مثل آب پاشیدن به همدیگر و یا بزن و بکوب فراتر نرفت. هنوز از فیلم نامه و تدوین و دستکاری در واقعیت خبری نبود.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 14 فروردين 1392برچسب:فیلم, سریال, جنگ نرم, 300, ثریا, بدون دخترم هرگز, اسکندر, موج سریال سازی, ایران, ] [ 16:57 ] [ محمد ] [ ]

پاسخ آیت الله جوادی آملی به سوالات پروفسور هیپلر

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه دیسبورگ به تبیین ویژگی های سیاست دینی از منظر اسلام و نقد شرایط سیاسی کنونی جهان پرداختند.
ایشان در پایان به سوالات پروفسور هیپلر استاد دانشگاه و سرگروه دانشجویان آلمانی پاسخ گفتند. متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است:
پروفسور هيپلر :
شما مباحث خيلي خوبي را اشاره كرديد رابطه بين سياست و دين و اينكه جامعه سياسي امروز غير ديني است نظر دين راجع به سياست را لطف بفرماييد توضيح بدهيد كه دين راجع به سياست چه نظري دارد؟


ادامه مطلب

ختم انقلاب

«برقراری روابط [ایران وامریکا] به معنای ختم انقلاب است. زمانی که ستون مبارزه با آمریکا فرو بریزد، کل انقلاب فرو خواهد ریخت.»

این مطلب را رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا یعنی تیمرمن بیان می­کند. شاید جمله تیمرمن توضیحی باشد بر سخنی که یکی از مسئولان سابق سازمان جاسوسی سیا یعنی ادوارد شرلی گفته است. سخنی که در نگاه اول بسیار نامعقول و غیر طبیعی به نظر می­رسد. او می­گوید: «اگر ایرانیان آنقدر بی­احتیاط باشند که پیشنهاد گشایش باب مذاکره با آمریکا را بدهند، ما باید با تمام وجود از این پیشنهاد استقبال کنیم. اگر ایرانی­ها چراغ سبز نشان می دادند، ما در یک چشم برهم زدن در آنجا بودیم.»

 


ادامه مطلب